آداب مهمانی رفتن


‌تشكر يادتان نرود: تشكر از ميزبان به خاطر پذيرايي‌اش ضرورت دارد. اين كار را مي‌توانيد در پايان مهماني انجام بدهيد. اما روش بهتري هم وجود دارد؛ مي‌توانيد فرداي مهماني به ميزبان تلفن بزنيد و به او بگوييد فقط زنگ زده‌ايد بابت تشكر از پذيرايي ديروز؛ همين.

سرزده نرويد مهماني: ايام عيد، بازار مهماني و ديد و بازديد حسابي داغ است. پيش از اين‌كه به قصد مهماني از منزل خارج شويد، تلفن بزنيد و از حضور ميزبان در منزل و از آمادگي‌اش براي پذيرايي از شما اطمينان حاصل كنيد. شايد مهمانان زيادي در منزل ميزبان حضور داشته باشند و او موقع پذيرايي به زحمت بيفتد.

سر وقت برويد : اگر قرار گذاشته‌ايد زمان معيني به منزل ميزبان برويد، دير نكنيد. زود هم نرويد در روز‌هاي شلوغ عيد، هر خانواده‌اي براي خودش برنامه‌ريزي فشرده‌اي دارد و تأخير شما ممكن است برنامه يك جمع را مختل كند.

گپ بزنيد، بحث نكنيد : وقتي دور هم نشسته‌ايد، احتمال اين كه بحث‌هاي متنوعي درباره مسائل اجتماعي، سياسي، شخصي و… پيش بيايد، زياد است. فراموش نكنيد كه شما مهمان‌ايد و مجلس مهماني جاي بحث و جدل نيست. به يك گپ خودماني بسنده كنيد و مجلس مهماني را به ميدان جنگ تبديل نكنيد. از اين فرصت براي تازه كردن ديدار‌ها و لذت بردن از مصاحبت همديگر استفاده كنيد و خودتان و اطرافيانتان را با بحث‌هاي آنچناني‌ خسته نكنيد.

و ادامه مطلب


2 پاسخ به “آداب مهمانی رفتن”

    • سلام وخسته نباشیید..خیلی ممنون ازمطالب خوبتون واقعامفیدبود اگرامکان داره مطالب جدیدتربزارین که بیشتر استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *