ده قانون برتر استفاده از فیس بوک


فیس بوک هم مثل هر تکنولوژی دیگری یک ابزار است که می تواند برای اهداف خوب یا بد استفاده شود. هستند کسانی که نمی‌ توانند یا نمی خواهند از این ابزار مسئولانه استفاده کنند.
ده قانون برتر استفاده از فیس بوک در مورد وضعیت تاهل عبارتند از:
۱۰-وضعیت تاهل یک تصمیم دو طرفه است. با تغییر یک طرفه این وضعیت ، مشکلات زیادی ایجاد خواهد ‌شد. دوست شما در زمان خودش این واقعیت را خواهد فهمید، این راه خوبی‌ برای فهمیدن اینکه رویاهایش خراب شده نیست.
۹-اشکالی‌ ندارد که از میان دوستان دوستتان دنبال شخصی‌ برای آشنایی و دوستی‌ بگردید، اما درست نیست که فرد واسط را معرفی‌ نکنید. من ازاینکه کسانی‌ را که نمی شناسم بخواهند با من دوست شوند می ترسم، و فرض می‌کنم یا می خواهند چیزی به من بفروشند یا مرا درگیر کنند. بیاد داشته باشید دوست دزدی راه خوبی‌ برای پیدا کردن دوست نیست.
۸- اگر می خواهید با دوست سابق یکی از دوستانتان آشنا شوید، اول از او سؤال کنید.
۷- اشکالی ندارد که با کسی‌ که سابقا رابطه نزدیک داشتید روی فیس بوک دوست بمانید. ما می توانیم در این رابطه رشد کنیم، فقط آماده تغیراتی‌ در وضعیت تاهل دوستتان باشید.
۶-گذاشتن مقدار زیادی عکس، فیلم، و مطلب در مورد یک رابطه اخیرا پایان یافته، ایده خوبی نیست. اگر نیاز به یک گوش شنوا دارید بهتر است به یک دوست تلفن بزنید تا از افراد روی فیس بوک بپرسید.
۵- یکی از بهترین روش های پخش نارضایتی انجام این کار از طریق ایمیل، تلفن یا بحث‌های هنگام غذا خوردن است. به همین ترتیب از طریق تشکیل گروههای فیس بوکی مثل ” جان تاکر باید بمیرد!!!” …..
۴- این در واقع ضمیمه دو قانون قبلی‌ است اما جای خود را می خواهد. با دوست جدید عشق قدیمتان دوست نشوید. دوست نشدن راحت است. در واقع دوست شدن انرژی بشتری می خواهد. بگذارید هر کسی‌ دوستش را از نگاه خود ببیند نه از نگاه شما.
۳-فرق بین دیوار (wall) و پیام (message)را بدانید‌.
فیس بوک باید یک تست چند جوابی‌ برای اعضای جدید طرح کند شامل:
– من توووووو روووووووخلییییی دوووست دارم متعلق است به:
ا) پیام خصوصی
ب)دیوار
ج) دفتر نقاشی
به اضافه اینکه چه موقع و چه کسی‌ را Poke, Super Poke، کرد، یا هدیه فرستاد.
۲- Interweb جلسه درمان نیست، و نباید از آن برای قضاوت استفاده کرد. برای مثال فقط در ۲ موقعیت شما ممکن است به یک نفر بگویید که در دوران دبیرستان علاقه شدید به او داشته اید: ا) برای فروش دفترچه خاطراتتان ب) وقتی‌ که فکر می‌کنید ممکن است در یک زمان کوتاه با او دوباره دوست شوید. اما مطمنا نه روی فیس بوک.
۱- بالاتر از همه اینها، هیچگاه یک صفحه جعلی برای مجازات دوست سابقتان درست نکنید. ساختن یک صفحه در مورد چگونگی‌ رفتارهای اجتماعی یا جنسی‌ دوست قدیمتان ممکن است خنده دار باشد اما شما را کوچک می‌کند، و احتمال یک شکایت قانونی‌ بر علیه شما را فراهم می‌کند.


3 پاسخ به “ده قانون برتر استفاده از فیس بوک”

  1. man darbareye facebook soali dashtam.migan ke vaghti dargiriye ghanooni peyda mikonim dashtane yek account dar facebook ham jozve jorm ha hesab mishe.aya in doroste?

  2. داشتن اکانت فیس بوک که نمی تواند جرم باشد و الا تا حالا 400 میلیون مجرم داریم.
    ولی اگر منظور استفاده از محتویات فیس بوک علیه خودتان باشد ممکن است درست باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *