زندگی پیروزمند با نگرش موفق آغاز می شود


نقطه شروع در رسیدن به نگرش موفق در این عبارت نهفته است “ زندگی هرگز چیزی که من توان موفق شدن در آن را نداشته باشم سر راهم قرار نخواهد داد.” این را به در و دیوار بچسبانید و در قلبتان  جا دهید.

ممکن است  به علت خاطرات شکست های پیشین کمی احساس سنگینی و رخوت کنید ولی چاره ای نیست شما فقط از جایی که هستید باید شروع کنید. انکار نقطه “حال” باعث شکست های بیشتر و در نتیجه تاخیر در شروع می شود. هنگام مواجهه با موقعیت یا دشواری ممکن است بگویید” ای کاش چیز ها کمی متفاوت بودند.” یا ” اگر من فقط فلان چیز را داشتم می توانستم شروع کنم.”  ولی این افکار شما را عقب خواهد انداخت.  با آنچه دارید شروع کنید و در استفاده از امکاناتتان خلاق باشید. هرگاه به نقطه ای رسیدید که دریافتید “در جهانی که شما مرکز آنید بی قدرت نیستید“, اولین قدم را در راه یک زندگی پیروز پشت سر گذاشته اید. قدم بعدی در استفاده خلاق از امکانات, شناسایی آنهاست. مراحل زیر را برای رسیدن به هدفتان انجام دهید:

  1. تمام امکاناتتان را روی میز بریزید.  بدون پیشداوری کردن یک لیستِ تمام عیار درست کنید.
  2. شمای بزرگ را در نظر بگیرید. قالب ِ کار چیست؟ به چه می خواهید برسید؟ عوامل تعیین کننده کدام هستند؟
  3. عوامل محدود کننده را مشخص و بر طرف کنید. اگر در پروژه های دیگری که درگیر آنها هستید که شما را کُند می کند یا مانع کارتان می شود , آنها را حذف کنید.
  4. از خودتان بپرسید من چگونه باید منابع ام را برای رسیدن به این هدف تغییر بدهم.
  5. ایده های خود را با همه پرسی از دوستان, فامیل و مشتریان آزمایش کنید تا ایده ی بهتر را پیدا کنید.
  6. در فرصت مناسب ایده خود را اجرا کنید.
  7. موفقیت خود را مرور کنید. فراموش نکنید که بررسی کنید ایده تان چقدر موثر بوده است. اطلاعات را در طول زمان جمع کنید و سریع نتیجه گیری نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *