آداب شرکت در بحث های سیاسی


آداب شرکت در بحث های سیاسی
1- اول تصمیم بگیرید که آیا واقعا می خواهید در بحث شرکت کنید یا نه؟ آیا این زمان و مکان مناسب برای شرکت در بحثی است که ممکن است بالا بگیرد؟
به نتایج بحث توجه کنید. آیا ارزش دارد که در بحث شرکت کنید؟ چه اتفاقی می افتد اگر آرام بمانید؟ شما در تمام مدت بحث این اختیار را دارید که موضوع بحث را عوض کنید, از ادامه بحث خارج شوید و یا بیان کنید که ترجیح می دهید راجع به سیاست بحث نکنید.
2-عادلانه و محترمانه بحث کنید. اگر شما بحث سیاسی را انتخاب می کنید, به دیگران هم فرصت و زمان بیان عقایدشان را بدهید. حرف دیگران را قطع نکنید یا آنها را نادیده نگیرید. به حرفهای دیگران گوش دهید, در نظر بگیرید که احتمال دارد که در حرفهای آنها مطالب ارزشمندی باشد. به مخاطبان خود بگویید که درچه نقاطی با آنها موافق هستید. از زبان آزار دهنده و زشت استفاده نکنید.
3-با ملاحظه باشید. نداشتن نقاط مشترک در موضوعات سیاسی با آشنایان و همکاران چیز بدی نیست. حتی دوستان نزدیک هم گاهی اوقات نظرات خود را تغییر می دهند. هیچگاه قاطعانه در مورد نقطه نظر دیگران قضاوت نکنید.
4-با احتیاط باشید. گفتن ناگهانی جملۀ “تو به چه کسی رای می دهی؟” کمی فضولی گستاخانه به نظر می رسد. از بیان نقطه نظرهای دیگران در جمع خودداری کنید. در یک جمع با افراد متفاوت هرگز نگویید: ” جیم, من شرط می بندم که تومثل همیشه به دمکراتها رای می دهی.”
5-وضعیت خود را حفظ کنید. با بیان قاطعانه افکار خود, شما قوی و محکم بودن افکارتان را نشان می دهید. اگر کسی شما را مسخره کرد, مودبانه ولی محکم جواب بدهید. می توانید بگویید: ” این عقیده من است و من برای آن خیلی فکر کرده ام.” یا , “باید قبول کنیم که ما در این مورد اختلاف سلیقه داریم.”


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *